Vi spurgte SBS, hvilke tanker de havde gjort sig inden de besluttede at gå fra Skype til Teams og fik dette svar...
Hvem er SBS? SBS Group er en dansk børsnoteret virksomhed. SBS Group omfatter divisionen SBS Automotive A/S som primært er en distributionsvirksomhed med en omfattende sourcing platform, som indkøber, færdiggør, lagerfører, markedsfører og distribuerer reservedele til personbiler og varebiler og sælges til et bredt spektrum af distributører og indkøbsgrupper.

I er rykket fra Skype for Business til Teams Telephony, hvad har jeres tanker været bag denne beslutning – hvorfor gavner Teams SBS?:
Beslutningen for at gå rent på Teams, var at vi i forvejen var forankret i Office 365, og Teams er vores primære mødeværktøj. Microsoft har meldt ud at SfB er på vej i graven, og set ud fra et telefoni perspektiv, giver det ikke mening at vedligeholde den komplekse og dyre SfB infrastruktur blot for at kunne ringe ind og ud.
Det vi opnår ved at gå fuldt over på Temas, er at kunne nedlægge SfB infrastrukturen – forklarer Ole Hertzum, IT Manager, SBS.
Dette omfatter at…
- Nedlægge flere servere inkl. dedikeret SQL server
- Fjerne komplekse firewall og NAT regler
- Nedlægge fysisk SIP trunk installation og dermed også et MPLS abonnement
- Fjerne behovet for eksterne konsulenter til vedligeholdelse af SfB installationen
- Fjerne behovet og vedligeholdelse af flere certifikater til SfB installationen
- Nedjustere/fjerne licenser
Var der nogen ulemper ved at vælge Teams? Og hvordan har jeres brugere taklet forandringerne?
Der var umiddelbart ikke nogle ulemper, andet end at brugernes kontakter, i Outlook, ikke er lige så integreret som i SfB.
Brugerne havde allerede benyttet Teams til møder i et par år, så skridtet til Teams ONLY var naturligt. Dog var det, for nogle, ikke gnidningsfrit at skulle benytte Skype Meetings App til SfB webmøder med vores ejere.
Vedr. telefoni i Teams, fremfor SfB, så har det ikke gjort anlæg til problemstillinger. Siger Ole Hertzum, IT Manager, SBS.

Hvordan var forløbet med U-COM A/S?
Forløbet med U-COM er kørt godt og som forventet. Dvs. alle problemstillinger er der taget hånd om, således at slutbrugerne har fået en problemfri start på telefoni i Teams.
Jeg har som ansvarlig for IT også følt mig tryg ved samarbejdet – Ole Hertzum.
Hvad er det næste i kigger ind i, i forhold til IT?
Det er klart at vi som firma altid kigger efter løsninger der kan strømline vores arbejdsprocesser og vores evne til at samarbejde om vores fælles mål – Ole Hertzum.
